štvrtok 18. apríla 2013

chocolateraspberrytorte

Pred týždňom sa u nás odohrala taká milá udalosť, mala som promócie. Na škole som mala skvelú možnosť a to sama si vybrať termín promócie (ak to stihnem rok do štátnic). Všetko som stihla, dokonca aj oblečená som bola (ale vzrušujúci a napínavý príbeh mojich šiat nabudúce, určite sa pochválim, lebo boli krásne, skromne poznamenávam).
Čo je ale na rodinných posedeniach najlepšie (okrem toho, že sa všetci konečne raz stretneme) je, samozrejme, jedlo. A že je ho veľa. Z nejakého dôvodu ma pochytilo šialené nutkanie pripraviť jedla ako pre armádu (a to podotýkam, že ja som tu od hlavných chodov nebola) preto som si zobrala pol dňa dovolenku a robila špaldovo-sezamové krekry, hummus (to je tá mňamka z cíceru), guacamole (to je tá mňamka z avokáda), jednohubky s olivami a fetou, cheesecake (skúšala som nový, už asi piaty recept), brownies. A TORTU. Tortu som, samozrejme, chcela mať super mega výnimočnú a keď som prezrela všetky kuchárky, upadla som do hlbokej depresie, lebo nič výnimočné som nenašla. Až som našla túto úžasne úžasnú čokoládovo-malinovú tortu. Maliny sú asi moje najobľúbenejšie ovocie a čokoláda je najkrajšia vec na svete, navyše ako sa ukázalo, torta čiastočne ladila s mojimi šatami. Takže nech sa páči, tu je ona, fotky vznikli viac menej len tak náhodou. Ostatné chuťovky som nefotila, ak by ste mali o niektorý recept náhodou záujem, dajte vedieť a doplním.




Chocolate - Raspberry Bavarian Torte

Recept TU

Pri tomto recepte budete potrebovať dve formy – v jednej, menšej, koláč upečiete a do väčšej ho potom presuniete a dozdobíte krásnou ružovou šľahačkou..mhh. V pôvodnom recepte je použitá forma s priemerom 8 inch (cca 20 cm) a forma s priemerom 9 inch (cca 23 cm).

Potrebujeme:

Na cesto:
  • 3 veľké vajíčka + 3 žĺtka (izbovej teploty) 
  • ¾ hrnčeka kryštálového cukru 
  • 1/8 lyžičky soli 
  • 1/3 hrnčeka múky 
  • 1/3 hrnčeka kukuričného škrobu 
  • ¼ hrnčeka kakaa
Na malinový sirup:
  • ¼ hrnčeka cukru 
  • 1/3 hrnčeka vody 
  • ¼ hrnčeka malinového likéru (ja som nemala, zmiešala som malinový sirup a rum, lebo bolo veľa detských hostí, ale pokojne môžete malinový sirup vynechať)
Na mňamózny malinový krém (“raspberry Bavarian”):
  • 2 – 3 sáčky mrazených malín (podľa receptu potrebujete cca 700g, ja som dala 900g lebo maliny sú super) 
  • ¾ hrnčeka cukru 
  • 1/3 hrnčeka malinové likéru (dala som iba sirup) 
  • 2 sáčky želatíny (ja som použila cca 10 plátkov) 
  • 2 hrnčeky šľahačkovej smotany (poriadnej, nad 30%) – vychádza to cca 400-500 ml
Na posledné úpravy:
  • Nutellu alebo inú čokoládovú/orieškovú nátierku (ja som našla skvelú s kúskami karamelu v IKEA ale môžete použiť akúkoľvek) 
  • maliny 
  • čokoládové hoblinky
Postup:

Predohrejeme si rúru na 180 °C, vymastíme menšiu formu, ktorú používame a vysypeme múkou (prípadne vyložíme papierom na pečenie). V nerezovej miske vyšľaháme šľahačom na najvyššej rýchlosti spolu celé vajíčka, žĺtky, cukor a soľ. Misku presunieme nad hrniec s vriacou vodou a miešame ďalej, kým sa zmes zohreje. Misku odstránime z hrnca a opäť miešame ďalej kým vychladne a zväčší objem. Bude to trvať cca 5 minút, zmes by mala byť hustá a mali by sa vám tvoriť špičky resp. stopy keď odstránite šľahač.
Zmiešajte spolu múku, kukuričný škrob a kakao a vmiešajte túto zmes so suchými prísadami do vajíčkovej zmesi. Vmiešajte jemne, používajte pri tom špachtlu. Vlejte cesto do pripravenej formy. Pečte cca 30 minút a nechajte celkom vychladnúť. Zrežte si čapičku torty tak, aby bol povrch krásne hladký a prerežte tortu na polovicu.

Kým sa cesto pečie a chladne, pripravíme si malinový sirup. V panvici zmiešame na strednej teplote cukor a vodu, miešame. Keď sa cukor roztopí a začnú sa tvoriť bublinky, odstránime zo sporáka a necháme vychladnúť. Vmiešame likér (rum, sirup, čokoľvek používate).

Predtým, ako začneme pripravovať mňamózny malinový krém, vyberieme maliny z mrazáku a necháme ich troche sa vydýchať a roztať na vzduchu. Potom ich zmiešame (spolu so šťavou, ktorú pustili v sáčku) s cukrom na panvici a necháme zohriať a mierne sa variť cca 10 minút. (Ak sa vám chce, preceďte po varení malinovú zmes cez sitko – ja som tento krok vynechala a nič sa nestalo). Necháme vychladnúť na izbovú teplotu. Želatínu zalejeme sirupom a necháme postáť cca 10 minút (kým napučí). Zahrievame a miešame, kým sa celkom nerozpustí, potom vmiešame dve lyžice malín, miešame a celú zmes vlejeme do roztopených malín s cukrom (návod je aj na balení). Vyšľaháme šľahačku, poriadne kým nevzniknú kopčeky a malinovú zmes vmiešame do šľahačky.

Všetko máme hotové a hurá, môžeme sa pustiť do posledných úprav. Z koláča sme odrezali vršok, aby bol pekne rovný a máme ho prerezaný na dve polovice. Jednu polovicu vložíme do formy s väčším priemerom, pekne do stredu a nalejeme na ňu polovicu nášho malinového sirupu, ktorý sme si vytvorili. Natrite štedrou, rovnomernou vrstvou čokoládovej/orieškovej nátierky, ktorú používate. A teraz zábava! Polovicu mňamózneho malinového krému vlejte do formy, pekne pomaly postupne tak, aby bol všade po stranách koláča a zároveň ho celý pekne prekryl. Formu potraste, aby bol krém všade rozliaty rovnomerne. Mňam. Teraz položte druhú polovicu upečeného koláča, rovnomerne rozlejte pripravený sirup a rozotrite čokoládovú nátierku. Vlejte zvyšok mňamózneho krému, ktorý ostal, mala by ho byť plan forma a zároveň by mal pokryť celý koláčik na vrchu, pekne rovnomerne (nebojte sat oho :).

Pozrite si fotografie k pôvodnému receptu a rozhodnite sa, ako koláčik dozdobíte. Ja som si narobila čokoládové hoblinky (cca 50-60g horkej čokolády + škrabka na zemiaky) a rozsypala ich po strede, lebo moje cesto nebolo poriadne odrezané, hladké a zarovnané, tak mi vznikol kopček, ktorý mali hoblinky zakryť. Veľmi som chcela okolo nich ešte poukladať maliny, bohužiaľ, som nezohnala (aspoň také a toľko a za takú cenu, ako som chcela). Môžete si ešte vyšľahať šľahačku a dozdobiť ňou koláč po bokoch alebo ho dozdobiť podľa svojej fantázie ako len chcete, nám chutil aj taký polonahý :D

Koláč je trochu pracný, ale len časovo, inak je to brnkačka. Želám veľa šťastia!












So last week was the lucky day when I was officially saying goodbye to my university. That means, of course, hunting for the best dress ever (but more about that in the next few days). Other than that it also meant all my lovely family and friends comming over to celebrate this lucky day with me. And celebration means food (lots of it, actually the more the better and always more than you are able to eat.) So other than making hummus, guacamole, canapé, brownie and cheesecake, I made THIS. AMAZING. CAKE. TORTE. chocolate. raspberries. HEAVEN. Definitely worth trying, I recommend it.
For english speaking readers I recommend you to follow this recipe, it is all written very clearly and nicely and also the pictures will help you to follow the recipe.

Have fun and be sure to try it - it is just sooo delicious. Yummy!

7 komentárov:

  1. vyzera vynikajuco ta torticka- mnam! :)
    uz sa tesime na saty :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Už nieee ja to nevydržím robíš mi strašné chute. Torta vyzerá mňamózne! A práve jem hummus. Niekedy sa vám tam nejako votriem :D. Alebo sa spraví veeeľkyyyy blogerský piknik a to bude len jedla :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D ospravedlňujem sa :D oo to by sa mi páčilo taký piknik, super nápad !! :)

      Odstrániť
  3. mňáááááám, tak táto vyzerá perfektne, to určite musím vyskúšať.
    Inak rada by som ťa pozvala na moju giveaway:
    Jarná Giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mnaaam, mnam mnam!
    Toto urcite vyskusam! vyzera bombasticky!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D