pondelok 10. júna 2013

Rancinan in Danubiana Meulensteen Art Museum

Videla som minulý týždeň, neviem kedy, neviem kde, fotku - upútavku na výstavu fotografií francúzskeho fotografa Gérard-a Rancinan-a. Prvé, čo mi napadlo bolo, že mi veľmi preveľmi pripomína La Chapelle-a (ak tieto riadky číta niekto, kto sa v umení vyzná a ja som práve vyplodila nejakú šialenú nezmyselnú hlúposť, tak sa vopred ospravedlňujem, ale môjmu podvedomiu človek nerozkáže). A druhé čo mi napadlo bolo, že ju veľmi chcem vidieť. A tak keď sa nám podarilo včera mať chvíle voľna a nevedeli sme čo s nimi, zamierili sme do Danubiany (čo je, samo o sebe, krásny a zaujímavý priestor, aspoň podľa toho môjho podvedomia). Keby ste chceli vedieť niečo o autorovi a jeho fotografiách, asi by ste mali vedieť, že

"Jeho naliehavá túžba vyjadriť sa prináša prekvapivé obrazy súčasného sveta filtrované cez kultivované estetické cítenie. Svoj originálny pohľad aplikuje na reálne životné situácie i autentické výpravné scény, skutočné obrazy nášho sveta. Fotografiu používa ako výrazový prostriedok svojej angažovanosti. Pre Rancinana je fotografia predovšetkým nástrojom myslenia, radikálnym pohľadom na našu éru." (viac info TU)

A teraz si to povedzme po bashalandovsky: fotografie sú originálne a (oprávnene) sprdli, čo mohli. Niektoré vychádzajú zo starých obrazov, ktoré ste určite zhliadli aspoň raz v živote (napríklad 'Posledná večera') a sú pretransformované na dnešnú dobu a problémy. Kto má čas, tomu odporúčam sa zastaviť, prezrieť, zamyslieť. Veľa sa dozviete a veľa si uvedomíte a keď ste taký analfabet na umenie ako ja, aj tak budete chápať a vedieť, o čom je reč a súhlasne prikyvovať. Odporúčam.

Rancinan / Caroline Gauruault
Trilógia moderných ľudí + chaos
Danubiana
18. máj - 1. september 2013








2 komentáre:

  1. Akože...nerozumela som z tohto tu ani že nič :D ale inak máš pekný copík :D Ja ked si dám vlasy do copu,tak to vyzerá jak skapatá veverica :/ takže chápeš moju závisť! :)
    Btw-aj tie obrazy sú pekné,no :D:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Čo si nerozumela, skapatá veverica? :D :D :D bola som na výstave, bola super a každému kto má čas ju odporúčam :)))

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D