nedeľa 16. júna 2013

Koláč s drobným ovocím a bielou čokoládou

Nedeľa je ideálny deň na to, aby ste si vyložili nohy, ignorovali svet a po dobrom obede sa napchali dobrým koláčikom. Myslím si, že keby som nepiekla mírnix-dírnix vtedy, keď ma bôžik pečenia ovalí panvicou a ja mám neprekonateľnú chuť a nutkanie niečo upiecť a piekla iba raz za čas ako slušní ľudia, vybrala by som si na túto skvelú činnosť práve nedeľu. Tento koláčik je mňamózny a vhodný aj pre veľkú návštevu - je totiž tak sýty, že vám stačí jeden - dva kúsky bežnej veľkosti (a nie pol plechu ako väčšinou, teda aspoň mne). A tajný tip: hneď ako vychladne, dajte ho do chladničky a úplne najnajnajlepší je po jednom-dvoch dňoch strávených v chladničke! Mňam!

PS. áno, je to šialene zvrhlý koláč. Ale šialene dobrý. (a šialene nefotogenický)



Potrebujeme:

Na krehké cesto (cca 400 g):
  • 75 g práškového cukru
  • 150 g masla
  • 220 g hladkej múky
  • 1 žĺtok
Na plnku:
  • 500 g mascarpone
  • 100 g trstinového cukru
  • 100 g mletých mandlí
  • 2 veľké vajíčka
  • 250 g čerstvých malín (ktoré som ja nemala, tak som použila 250 g ríbezlí, ale skvelý by bol určite aj s jahodami alebo akýmkoľvek drobným ovocím)
  • 100 g nasekanej bielej čokolády



Postup:

Krehké cesto si môžete aj kúpiť, ale odporúčam si spraviť doma, rýchlo spracujte práškový cukor, maslo, múku a žĺtok na hladké cesto - sk to bude nutné, pridajte lyžicu ľadovej vody. Zabaľte ho do potravinárskej fólie a kým budete pokračovať, na chvíľu ho odložte do chladničky. Môžete si ho pripraviť aj dopredu alebo mať vždy doma - nechajte ho v mrazničke alebo chladničke (v tej vydrží až týždeň).

Rúru predhrejte na 160 °C (teplovzdušnú 140 °C). Ak ste pedanti, rozváľajte krehké cesto medzi dvoma kusmi potravinárskej fólie na rozmery o niečo väčšie ako forma, ktorú použijete (ideálny je plech 18 x 28 cm alebo 23 cm forma; ja som mala o niečo menší plech a koláčik bol aspoň vyšší). Stiahnite jednu fóliu, cesto preneste a odstráňte aj druhú. Ak ste lenivci ako ja, cesto položte ja plech a dlaňami "rozcapkajte". 

Cesto si upečieme "na slepo" - prikryte ho papierom na pečenie a vysypte naň fazule, takto ho pečte 10 minút, potom papier s fazuľami odstráňte a dopečte ešte 5 minút.

Premiešajte si mascarpone, cukor, mandle a vajíčka. Prisypte ovocie, ktoré používate (v mojom prípade ríbezle) a nadrobno nasekanú čokoládu, premiešajte a vylejte na cesto. Pečte 20 až 30 minút, kým koláč nebude mať zlatistú farbu (a tu pozor, každý, podľa svojej rúry, ja som piekla trochu dlhšie a bolo to pridlho, optimálne bude okolo 30 minút, ale musíte to odsledovať). Keď koláč vychladne, dajte ho do chladničky a MŇAAAAM!

Dobrú chuť!



PS. objavila som skvelé čítanie ku káve a koláčiku, parádny rozhovor s Vivi, aha TU. Odporúčam!

10 komentárov:

  1. Celé na zjedenie aj s tanierikom! :D a rozhovor super, mám rada blog Vivi.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. vyzerá úúžasne,len ja by som určite nevydržala len tak sa naňho pozeraž v chladničke dva dni :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lizzy, ja som teda žrút najväčší na svete, ale vieš aký bol sýty, to som vydržala aj keby som nechcela :D :D

      Odstrániť
  3. Wauuu, vyzera skvelo, a určite úžasne chuti:))))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. bashaaaa,odkáž svojmu mužovi,že ťa chcem za ženu!!!Ja si to s ním už nejak vybavím,hope so! :D:D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D