pondelok 9. septembra 2013

My first school project

Náš prvý veľký školský projekt som vám už spomínala, ale nikdy som sa nepochválila, o čo vlastne išlo. Ak ste módno-fashionistickí nadšenci (čo je v podstate podmienka na našej škole), určite by vás potešil. Boli sme podelení do skupín a našou úlohou bolo vybrať si 4 dizajnérov alebo značky a pripraviť o nich 20 minútovú prezentáciu - trom sme sa venovali len natoľko, aby sme poskytli základné informácie, ale štvrtý dizajnér / značka mal zabrať asi polovicu času našej prezentácie. Hlavnou úlohou bolo pripraviť design DNA každého dizajnéra - pretože každý má špecifické znaky, ktoré charakterizujú jeho výrobky (určité vzory, vrstvenie, úzka alebo nadrozmerná silueta, preferencia farieb, symbolika), každý tvorí pre určitú skupinu zákazníkov (ženy, muži, užšia skupina zákazníkov, modely dostupné pre každého, rôzne vekové kategórie) a každá značka má svoje kultúrne pozadie (je to malá alebo medzinárodná značka, odráža názory dizajnéra). To tak v skratke, samozrejme, že na určenie design DNA existuje viac bodov, otázok a detailov, na ktoré sa treba zamerať.  Design DNA je to magické zaklínadlo, ktoré vám pri pohľade na sačko Chanel povie, že je to Chanel. Okrem toho, že sme sa mali pri tomto projekte naučiť vytvárať a rozoznávať design DNA každej značky, ďalšou úlohou bolo, aby sme si zvykli na teamwork a prácu v skupinách, ktorá je na našej škole veľmi populárna a v podstate sa inak skoro nepracuje. Je to typické pre dánske školy, ale ako určite viete z domu, u nás sa vyučovanie zameriava skôr na samostatnosť, sami sa učíme, referáty robíme tiež samostatne, tímová práca u nás nie je taká rozšírená. Dôvodom prečo hrá takú dôležitú úlohu u nás na škole je, že aj keď sa neskôr dostanete do zamestanania, musíte sa naučiť pracovať v tíme - rovnako ako je dôležité mať vlastný názor a schopnosti je treba vedieť spolupracovať a rozhodovať spolu s ostatnými. A preto nás na to pripravujú už od začiatku :)
A verte tomu, že pracovať v skupine vôbec nie je jednoduché! A je to väčšinou vec, ktorá brzdí celý projekt (to mi teda verte, a to som ja ešte mala výbornú skupinu, ale vypočula som si hrôzostrašné historky :))
A trošku bližšie o našich dizajnérov, vybrali sme si dánsku dizajnérku Malene Birger (odporúčam, všetci si ju skontrolujte, robí naozaj krásne veci TU), japonského dizajnéra Yohji Yamamoto, mladú poľskú dizajnérku Sofiu Kula (niečo pre mňa, samé skvelé farby! pozrite TU) a našou hlavnou značkou bola Victoria's Secret. A v deň D prišiel kameň úrazu, prezentácia - vec, ktorú ja z duše nenávidím a snažila som sa jej vyhýbať na každej strednej aj vysokej škole ako sa len dalo, ale vidíte, nedalo sa večne. Prvá prezentácia bola len ľahká príprava na to, čo nás najbližšie roky čaká. A keďže stáť pred davom ľudí a rozprávať a vyzerať pritom sebavedome a nenútene a veselo nie je moja silná stránka, tak sa to snáď počas tohto môjho štúdia aj naučím. (a možno na nás pri najbližsej príležitosti vesmír nezošle všetky možné aj nemožné katastrofy technického druhu, svoje improvizačné schopnosti si budem veľmi rada trénovať iným spôsobom ako tak, že stojím pred 30 ľuďmi a snažím sa z obrovského trapasu spraviť iba veľký :D

A ako bonus k našej prezentácii sme spravili cookies, lebo však aj my modelky sa musíme niekedy najesť :D Robili sme ich podľa rovnakého receptu ako tie, ktoré som robila na silvestra podľa Cataliny TU. Bola to len malá kreatívna časť našej práce, pretože nestačí všetko len dokonale vedieť a ovládať, veľký dôraz sa kladie aj na kreatívnu a originálnu stránku.

Opäť trošku dlhší článok, ale keď rozpisovať sa o Dánsku je také ľahké :) Ani vlastne neviem, či vás takéto moje kecy bavia? Snažím sa týmto malým denníčkovaním aspoň z časti vynahradiť, že tu nemám fotografa a moje dánske outfity nemá kto zvečniť :) Ale tiež si stále myslím, že pre niekoho to snáď poslúži ako zaujímavá inšpirácia. Čo myslíte ?

jeans Levi's | jacket F&F | shoes Gate | bag ZARA

Pravé od Victoria's Secret!



A ako v skutočnosti trávim svoj čas v Dánsku :D 


A niektoré krasotiny od Malene Birger, aby ste vedeli, že som neklamala a fakt sa jej modelmi oplatí pokochať!


6 komentárov:

  1. Och,kde začať:)
    Hahahahahah,bikiny ti pristanú,sexi zadek :D Na zadky si potrpím,takže dobree,dobreeeee :)))
    S tou tímovou prácou je to masaker,niekedy aj dvaja ľudia sa ťažko dohodnú,nedajboh,ked je ich viac!
    Inak by ma zaujímalo,prečo si si zo všetkých oborov zvolila práve tento a aké si musela splňať podmienky /teda okrem toho spomínaného projektu a skype pohovoru-btw,musíš mať skvelú anglinu,ale že si super a multifunkčná viem,odkedy som 1xklikla na Bashaland/ :)
    A to /ne/fotenie outfitov nech ťa vôbec netrápi,ono je aj tak zaujímavé /ak nie aj zaujímavejšie/ sledovať,kam smerujú tvoje kroky a pri tom ťa takto virtuálne doprevádzať :)
    Nech sa ti tam darí,milá! <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha , ďakujem Bernuška, to vieš, to je môj záložný plán, keď nevýjde Dánsko, pôjdem do Victoria's secret tak trénujem :D
      Prečo práve tento a čo som musela spĺňať? Hm. Celkom dobrá otázka, asi to šupnem do článku, nech to čo najviac ľudí vidí, možno to niekomu pomôže alebo zaujme. Ale inak ani neviem prečo tento, išla som vylučovacou metódou a sama poriadne neviem ani do čoho :D
      Uuu, tak to si ma potešila :) momentálne aj tak vyzerám väčšinu času ako zmoknutá sliepka, keďže sa nám krásne rozpršalo :D
      Ďakujem ! :-*

      Odstrániť
  2. clanky ma bavia! takze rozhodne som velmi zvedava na tvoje dalsie zazitky z Danska :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Basi, clanok je super, projekt tiez, paci sa mi zadanie a pristup. Vyzera to ako skola hrou, nieco tvorive s moznostou "vysantit" a realizovat sa. Ale ta praca v time by mi asi, teda urcite robila problemy:( A stat pre davom ludi? Nenutene a perfektne vyzeras vzdy a so zabavou tiez nemozes mat problem :) Tak drzim palce pri dalsich projektoch s prezentaciou.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. coolove spracovanie projektu a ta modelkovska foto nema chybu :D

    tie danske clanky ma brutalne bavia a aj ked som zo studijneho hladiska uz davno po zenite, tak by ma zaujimalo ako sa tam clovek moze dostat. tesim sa na clanok ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj Basi do Danska,
    mna tieto tvoje postiky velmi tesia a bavia. Vdaka, ze nam to priblizujes.
    A tie plavockove kolaciky bol super napad! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D