sobota 24. mája 2014

Vegan kakaovo-čokoládový koláč s ovocím

Po tom, ako som v stredu prišla domov a opäť sa raz zasekla v kuchyni (neviem, čo je také magické na našej kuchyni, ale už sa mi párkrát stalo, že som tam presedela niekoľko hodín, či už sama alebo so spolubývajúcimi), pozbierala som všetky sily a chcela sa pustiť do ekonómie (moja najväčšia hrôza dnešných dní). Napadlo mi, že predtým najprv šesťdesiatypiaty krát skontrolujem mail, či mi už niekto poslal pozvánku na bezplatné letné otročenie (= pozitívna odpoveď na moju žiadosť o neplatenú prax, ďalšia moja momentálna hrôza). Namiesto pozvánky ma čakalo asi miliónte nie, ktoré mi zobralo vietor z plachiet a prilepilo ma opäť na stoličku. Energia nikde, ekonómia sa tým pádom odkladá, nuž, vravím si, aspoň si prelistujem instagram. A tam som, bohužiaľ, už neviem kde a neviem ako, natrafila na tento koláčik a cez neho som sa preklikala až na pôvodný recept. Základná ingrediencia - kuskus - ma veľmi zaujala, keďže na sladko som ho ešte neskúšala. Koláčorobenie je vždy taký posilňujúci kopanec pre mňa, navyše tento bol super easy, trval asi 10 minút aj s umytím riadu a všetky ingredience boli doma, tak hurá do toho! 
A nech vám ako dôkaz, že bol naozaj dobrý, slúži fakt, že keď som ho nechala nenačatý v chladničke, pretože ideálny je, keď cez noc trošku stuhne, našla som tam na druhý deň iba polovicu. Môj spolubývajúci skonštatoval, že chcel iba ochutnať a nemohol prestať. Tak prosím. Navyše bonus: koláč chuťou trochu pripomína krupicovú kašu! Mňam!


Pôvodný recept nájdete TU, toto je moja minimálne upravovaná verzia:

Potrebujeme:
Na "cesto"
  • 1 hrnček kuskusu
  • 2,5 hrnčeka vody
  • 2 veľké lyžice medu
  • 1/3 hrnčeka kakaa
  • štipku soli
Na polevu
  • 200 ml ryžového mlieka
  • 100 g horkej čokolády (moja mala 72%)
  • cukor podľa chuti (u mňa cca 2 polievkové lyžice)
  • ovocie (u mňa jahody, čučoriedky, banán)
Postup:
Najprv si spolu uvarte všetky suroviny na cesto - do hrnca pridajte vodu a kuskus a nechajte zovrieť, prisypte kakao, soľ a pridajte med. Pomaly varte, občas premiešajte, kuskus krásne zväčší objem. V druhom hrnčeku zohrievajte mlieko, nalámte doňho čokoládu a pridajte cukor, miešajte, kým sa celkom neroztopí.
Ked kuskusové "cesto" pekne narástlo, vylejte ho do tortovej formy. Na vrch naukladajte ovocie a na to vylejte polevu.


Do pôvodného polevového receptu išiel aj gustin, ktorý sa v mojej dánskej domácnosti nenachádza, takže som najprv mala šok, lebo poleva sa nebezpečne roztiekla (preto ho mám aj fotený iba bez nej) - keď som ale nechala koláč vychladnúť a na noc dala do chladničky, všetko krásne stuhlo a bol tip-top! :) 
Tak dobrú chuť!

5 komentárov:

  1. Ááách! Už si ma naučila jesť mrkvovú polievku (!!!) a teraz ma ešte naučíš na kuskus? Čo len zo mňa vyrastie?:D Zdravý jedinec! Jedine.:-) Bashik, aby si vedela, tak už som volala domov, že toto roz-hod-ne musíme mať! Teda upiecť. Teda urobiť. Proste (z)jesť! Mňam, už sa teším, spomeniem si potom na teba! (tak ako vždy pri mrkvovej polievočke♥) žmurk :-*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No teda, kvetinka, aké divy ja s tebou robím, čo? :)) teda teda ak vyskúšaš, tak želám dobrú chuť, dúfam, že bude šmakovať :)) :-*

      Odstrániť
  2. juuu to vypada skvele! a urcite to i tak chutna, hned bych si dala :)

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O NEREZOVÝ ŠEJKR na koktejly nebo kávičku
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/05/letni-soutez.html

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak nějak mám nutkání do něj zabořit celou hlavu. :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D