sobota 10. októbra 2015

Hustá jesenná Minestrone polievka

V posledných dňoch, týždňoch varím vlastne stále. Dovolím si povedať, že odkedy som v Dánsku som sa už aj čo to naučila (najmä variť, aj keď je pravda, ze pokiaľ ide o recepty, už dávno sa mi osvedčilo, že v jednoduchosti je krása, takže to by bolo ťažko neuvariť keď si to zbytočne nekomplikujem). Jediný neslávne známy recept z môjho skromného repertoáru, ktorý mi napadá, sú slivkové knedle, ktoré som pred pár týždňami navarila záchodovej mise. Občas keď sa darí tak sa darí a mne sa v ten deň fakt darilo s cestom. A tak bola na večeru pizza. (A pár sliviek som zachránila do koláča.) Teraz je z toho obľúbená vtipná príhoda (aspoň pre niekoho. Lebo ja fakt neviem, čo je vtipné na tom, keď sledujem môjho Masterchef Južná Afrika, počúvať ako by ma moje famózne slivkové knedle dostali do finále :DD
Dnes sa mi ale zadarilo a spravila som fakt že podarenú minestrone polievočku, ktorú som si poskladala a prispôsobila z troch rôznych receptov, ktoré som objavila na internete a chcem sa o tento skvost s vami podeliť, kým mám recept v hlave. Je to parádna zeleninová bomba, plný kotlík vitamínov, ideálne na smutné jesenné dni. Teda aspoň mne sa takéto hustotiny polievkové žiadajú na jeseň! A táto spĺňala všetky požiadavky - hustá, plná zeleniny, sýta a ideálna na zahriatie. Teraz na jeseň smelo vyskúšajte!



Potrebujeme:

  • 1 menšia cibuľa, nakrájaná na kocky
  • 4 strúčiky cesnaku, pokrájané na malé kúsky
  • 2 stredne veľké paštrnáky, ošúpané a nakrájané na kocky
  • 4 stredne veľké mrkvy, ošúpané a nakrájané na kocky
  • za hrsť zelených fazuliek
  • 2 plechovky sekaných paradajok
  • 1 plechovka bielej fazule v paradajkovej omáčke (alebo Cannellini fazule)
  • 1,5 l zeleninového vývaru (napr)
  • 2 stonky zeleru, nakrájané
  • 1 stredne veľká cukina, nakrájaná na väčšie kocky
  • 1 kuracie prsíčko (nemusí byť)
  • soľ + korenie
  • sušená bazalka + sušená mäta
Postup:

Vo väčšom hrnci rozpálime olej a opražíme na ňom cibuľu do sklovita, následne pridáme cesnak. Prihodíme paštrnáky, mrkvy, zelery a syčíme, miešame suroviny a chute, všetko na strednom plameni. Pridáme hrsť fazuliek, posolíme. Celá táto akcia mi trvala plus mínus 5 minút. Pridáme fazule, plechovky paradajok, miešame, okoreníme, pridáme vybrané bylinky a varíme. Zalejeme vývarom. Pridáme cukinu a kurací prs nakrájaný na malé kúsky. Celé to varíme za občasného miešania na miernom ohni, nie som si istá ako dlho, uvidíte podľa chutí, cca 15-20 (30) minút.
Ja som nakoniec pred servírovaním pridala trošku strúhaného syra, ale to je skôr moja osobná preferencia. :)
Pozrite aká je polievočka krásne hustá! Dobrú chuť!


2 komentáre:

  1. hneď by som si dala, vyzerá super :) mne varenie dáko nevonia a vôbec ma to nebaví, tak budem asi v budúcnosti prežívať len na polotovaroch a rožkoch s treskou :D

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrá bola, plná lyžica :D jaaj to sa nič neboj, keby si vedela, ako ja som varila ešte tak tri roky dozadu…že otvoriť konzervu tuniaka a zjesť to s chlebom :D to sa naučíš keď budeš musieť, nič sa neboj ;) :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D