utorok 3. decembra 2013

Kráľovná sekáčov a jej vzrušujúce najnovšie nové dánske novinky

Vždy som závidela ľuďom, ktorí vošli do sekáča a odniesli si odtiaľ neuveriteľné kúsky lacnejšie ako moje dnešné raňajky v stave pomaly lepšom ako bývajú nové kúsky v obchode... Pre mňa takýmto sekáčovým nákupným vzorom bola Ivanka a moja mamina. Až do dňa, keď som šla zo školy, zmeškala autobus a mala veľa času (mám skrytý talent žiť v mestách, kde MHD odchádza jeden krát za jednu až dve hodiny). Vzniknutý voľný čas bolo treba patrične využiť, preto som vošla do sekáča, trochu sa pohrabkala a vyniesla si tento z 80% vlnený kabát za 3,5 eur a ešte som k nemu dostala grátis krásny károvaný šál. No nekúp to. Týmto sa pasujem za kráľovnú sekáčov - začiatočníčku, ďakujem, ďakujem.


Inak sa mám dobre. Minulý týždeň som úspešne absolvovala test z dánčiny a postúpila som do druhého (z 5tich) modulov. Moje sebavedomie to posilnilo natoľko, že som v obchodoch začala komunikovať po dánsky (= hai , to sa akože pozdravím, ukážem na terminál, že akože chcem platiť kartou, keď sa ma spýtajú niečo, čo identifikujem akože či chcem účet /keďže ho predavačk/ka drží v ruke a ukazuje naň/, vezmem účet, poviem tak, to akože ďakujem a hai hai, to akože odchádzam a zdravím sa). Ale je pravda, že robím veľké pokroky, už skoro nemám problém rozoznať 50 (halvtreds, čítaj asi halftres) od 70 (halvfjerds, čítaj asi halfjers). Okrem toho som úspešne odovzdala všetky menšie projekty a úlohy, napr. minulý týždeň malá skupinová práca z predmetu "retail" o obchode JYSK, kde sme analyzovali napr. ako obchod vyzerá, akú majú marketingovú stratégiu, aká je obchodná téoria aplikovateľná na tento obchod alebo ktoré z aktuálnych trendov v oblasti obchodu sú im známe neznáme, tento týžden napínavá úloha z predmetu "knitting" (a nie, stále neviem pliesť keby sa niekto pýtal, na to máme v škole mašinky, asi takéto):



kde som si predčasom podľa vzoru, ktorý som nakreslila v počítači "uštrikovala" látku a tú som pekne rozanalyzovala (z akých vlákien sa skladá, aká je hustota vlákien, aké sú výhody/nevýhody mojej vytvorenej látky, koľko váži/meria novonarodený kúsok látky a aké má rozmery po vypraní a vysušení (celkom praktického do budúceho života, keďže je predpoklad, že ľudia budú tie naše látky prať, snáď) prípadne som nakreslila malý grafík ako moj vzor vznikol (na ktorý som bola obzvlášť hrdá a som zvedavá, či som trafila aspoň niečo, keďže som ho kreslila v pondelok ráno po 3 hodinách spánku) alebo som včera konečne odovzdala jeden z projektov, na ktorý som počula najviac nadávok (a sama som mu vynadať nemohla, keďže to bolo z predmetu "purchasing", čo je môj študijný obor, niečo čo som si dobrovoľne vybrala :)). Tu som si v podstate zvolila jednu z možných firiem (v mojom prípade ZARA), preštudovala si ich politiku (čize napr. veci ako odkiaľ má ZARA dodávateľov, aký maximálny čas dodania je akceptovateľný, že sú priateľskí k životnému prostrediu, aká cena je uprednostňovaná...) a potom si vymyslela produkt, ktorý ZARA neponúka, ale ja im ho idem vopchať do sortimentu (čo boli v mojom prípade kožené resp. "kožené" diáre), odôvodnila prečo, ako má produkt vyzerať a nakoniec som potrebovala nájsť minimálne 3 dodávateľov (z rôznych zemí), ktorí môj produkt vedia dodať v správnom množstve, správnom čase, správnom čase, správnych kvalitách... A dodávateľov som nakoniec vyhodnotila a vybrala víťaza. A k tomu trošku počítania - určila som si cenu, za akú by sa mal výrobok predávať v obchode a potom som odrátala rôzne vzorce, až som dostala maximálnu cenu, za ktorú môžem môj výrobok kúpiť. Znie to asi trošku zložito, ale v mojom prípade to bola cena za diár v obchode 18,95 $ z čoho mi vyšlo, že aby som bola zisková, jeden diár nemôžem od dodávateľa kúpiť za viac ako cca 5 $ (v čom je zahrnutý diár, daň, doprava, poistenie) a tak. Asi už chápete, prečo na to všetci nadávali a, úprimne, tiež som bola rada, keď som to odovzdala. Teraz sa naplno venujeme nášmu novému projektu.

naozaj som si myslela, že sa usmievam! alebo toto je môj unavený úsmev!
pants F&F | shoes from Milan | coat secondhand | scarf Pieces
Projekt sa volá BRAND ID, sme podelení do rôzne orientovaných skupín (čiže jeden z nás je dizajnér, jeden sa venuje brandingu, niekto má ten môj počítací purchasing atď) a máme si vybrať značku, ktorá sa nevenuje fashion - v našom prípade L'occitane. Pre túto značku musíme navrhnúť šaty/nejaký kúsok odevu, nakresliť si vzory (predlohu? ako sa to volá?), podľa nich to ušiť, k tomu napísať report (v ktorom budem zase trošku počítať) a postaviť si stánok ako na veľtrh (opäť, samozrejme, zodpovedajúci značke) a toto všetko odprezentovať budúcu stredu. Je to veľmi zaujímavé, ale aj dosť makačka. Napríklad toto bol jeden z workshopov, ktorý sme mali. Na nazbieranie inšpirácie a nápadov. OK. Ale inak je to fakt makačka :) Máme krásne šaty (aspoň na papieri zatiaľ) a určite budeme mať aj krásny stánok (aspoň na papieri zatiaľ) a keď bude všetko aj naživo také krásne, tak vám to aj ukážem. ;) Po tomto všetkom mám cca dva dni na to, aby som odniesla všetky svoje saky-paky k jednej spolužiačke, keďže medzi 14. decembrom a polovicou januára som oficiálne bezdomovec (ale aspoň moje milé kufre budú mať strechu nad hlavou). A vlastne ideálne do toho 14.decembra nájsť nejaký byt, aby som sa mala v januári kam vrátiť. :)
Zatiaľ sa ale zo všetkého veľmi teším, aj keď sa musím priznať, že sa teším aj na to, keď budem konečne doma a všetok tento momentálny stres bude za mnou. A keď budem doma a budete náhodou 21. decembra v Bratislave, tak sa na mňa môžete prísť sem. Ale potom už naozaj vypínam a oddychujem a iba pečiem! :D

Trošku som sa dnes rozpísala, ale naozaj som mala chuť o všetkom porozprávať :) Teraz sa lúčim a idem písať o našich krásnych šatách a počítať, koľko celá ta paráda vlastne bude stáť! :D

21 komentárov:

  1. Jsem moc ráda, že jsi vše popsala. Zní to skvěle! Ano, spousta práce, se kterou bych si nevěděla rady :D a proto tě obdivuji, že jsi to všechno zvládla a zvládáš. Je to boží, mně se to moc líbí. Nejsi prostě někde, kde ti den za dnem utíká, protože děláš stále jen jednu věc, ale rozvíjíš se, tvoříš a jsi kreativní a to se mi moc líbí! :)
    Držím palce, ať jsi něco seženeš. Bezdomovec určitě nebudeš. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To si len myslíš, na začiatku si nikto nevie rady s ničím a postupne sa učíš :) a tu sa musíš fakt učiť, lebo väčšinou ti nikto nič nepovie presne, ani učitelia, dostaneš zadanie a musíš si poradiť, je to jeden so spôsobov, ako sa učíme - musíš si proste poradiť, hľadať, pýtať sa , rozmýšľať :)
      A ďakujem, zatiaľ to vyzerá biedne, ale snáď už nejaká izbička pre mňa bude :D

      Odstrániť
  2. Viac takýto článkov! A kabátik perfektný :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že sa páčil, bála som sa , že nikto nebude čítať :D ďakujem :))

      Odstrániť
  3. musím říct, že tvůj blog mám ráda, číší z něho na mě taková pohoda :-)
    ChickWithKick and her life

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja robim v jysku :) by ma zaujímalo na čo si prišla pri skúmaní obchodu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeej fakt? Boli to veci, kde sme riešili napr. rozloženie obchodu (kde je kasa, ktorým smerom sa uberieš keď vojdeš a prečo, ako je rozmiestnený tovar) alebo ako JYSK začal iba s predávaním matracov a postupne roširoval sortiment (je to popis obchodnej teórie, táto konkrétne sa volá "acordeon theory" pri ktorej je predpoklad, že obchod začne s málom, bude pridávať viac výrobkov a zase sa vráti k menej , ako akordeón - harmonika proste :) aj keď sme rozanalyzovali, že to "zase menej " asi nebude prípad jysku.. potom sme porovnávali cenu, polohu, reklamu, výrobky s konkurenčnými obchdomi tu v dosahu v Dánsku (konkrétne Bo Concept a Ikea), riešili sme, čo je pre JYSK prioritou (čiže cena a rozsiahly sortiment) a tak. už neviem, čo všetko tam presne bolo, písali sme to piati :D ale približne takéto veci :)

      Odstrániť
  5. Znie to fakt zaujímavo a tak..hmm neobyčajne.Hlavne tie projekty sa mi páčia,že sa tam aj nejako realizujete :) Samozrejme to vyzerá aj zložito,ale keď to niekoho baví a učí sa to,tak to určite nie je také hrozné :) Kabátik je skvelý,páči sa mi ten strih a to,že nie sú vidieť žiadne gombíky.
    Držím palce pri hľadaní ďalších úlovkov,verím že sa čoskoro dostaneš do kategórie kráľovná sekáčov-pokročilá :D A tiež držím palce s tým bývaním :))
    P.S.:Všetko najlepšie k meninkám ti prajem,Baši!! :*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, presne ako vravíš, stále sa učíš ale keď ťa to baví a zaujíma, ide to lepšie :) ďakujem, kabátik je miláčik :)
      Ďakujem, to by som veľmi rada pokročila do tejto kategórie, ale momentálne som rada keď stihnem vybehnúť z domu kúpiť paradajky nie to pochodiť všetky tie báječné sekáče :D
      Jeeej, ďakujem krásne Lizzy, si zlatík ! :-*

      Odstrániť
  6. to Dánsko ti veľmi veľmi pristane.
    a celkovo Škandinávia je prekrásna.
    a v kombinácii s tebou isto žiari. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ooo. Moje skromne narcistické ja veľmi potešil tento komentár, ďakujem :)
      Veru, Škandinávia je skvelá. Až občas na počasie. Ale stojí za to!

      Odstrániť
  7. Juu, som zvedava na saty pre L´occitane, moju oblubenu znacku. Ukazes ich potom na fotke? Musela som sa smiat na 50 vs 70, ja som podobny talent na komolenie 15 a 50 v spanielcine, vznikaju z toho v komunikovani komicke situacie:-D a este - ked uz o jazyku - nie je danstina ale dancina ;-) rovnako ako norcina, svedcina ...Krasne meniny prajem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite ukážem, zatiaľ mám foto zo včera - https://www.facebook.com/photo.php?fbid=261293830687933&set=a.194632567354060.1073741828.194520520698598&type=1&theater
      Už sú hotové krásne celé, nakoniec sme trikrát menili dizajn oproti pôvodnému, kvôli drobným problémom s materiálom.. V stredu máme prezentáciu, tak potom budem mať viac fotiek kompletného projektu ;)
      Áno, niečo podobné sa stalo aj kamoške na skúške, keď zhodnotila, že jej mamina má 72 rokov… :D
      Och ďakujem! Nemala som od 13tich v škole poriadnu slovenčinu, tak niekedy škaredo hrubkujem, ale nemám to rada, hneď napravím, ďakujem :)
      Jeej a ďakujem krásne za prianie !! :))

      Odstrániť
  8. Super clanok! Velmi sa mi paci sposob ako sa vyucuje na skole na ktorej si, ze stale robite nieco prakticke. :) Nie ako na mojej skole s podobnym zameranim kde je sama teoria.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) áno, to je fakt, máme veľa praktických vecí a úloh, rovnako prax je v 3.semestri povinná. A čo študuješ, kde? Ale myslím, že to môže byť aj krajinou, ja som predtým študovala vo Viedni a tam to bola len tiež samá teória a prax nikde. To ti do života až tak nepomôže, myslím si.

      Odstrániť
  9. Ja z teba odpadnem dievča zlaté - článok som prečítala jedným dychom. To bol teda riadny thriller ti poviem!:D Teším sa na ďalší diel!;-)
    P.S.: A dodatočne posielam meninový cmuuuk.:-***
    Hai!♡

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juu, to sa veľmi teším, snažila som sa o čo najväčšie napätie !! :D
      Ďakujem zlatík !! :-*

      Odstrániť
  10. článok pekne a pútavo napísaný, ako si tak čítam komtnáre predo mnou, myslím, že mal dosť úspech :) držím palce pri ďalších projektoch a pri hľadaní ubytka :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, nebola som si istá či to vôbec bude niekto čítať keďže je to dlhší text, ale som rada, že sa páči :) ďakujem ďakujem, budem to potrebovať, už ide do tuhého :D

      Odstrániť
  11. Bašík,tie tvoje školské projekty!-to akoby to bolo v matatajčine napísané pre mňa :/ To radšej by som si zopakovala všetky zápočty aj skúšku s anatómie :D
    Si fakt úžasná,ako sa tam s tým všetkým statočne pasuješ,aj napriek tým "prúserom" s ubytkom.
    Myslím na teba,silno silne! <3
    A kráľovnou sekáčov si sa predsa stala už s kúpou čerešňových šiat v Lučenci:)))))

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D