sobota 18. januára 2014

O smrtiacom syre

Dnes to nebude o ničom inom, len o tom, ako sa mám. Včera naobed som doletela do Dánska. Neviem či si pamätáte, ako som vám spomínala, že som do 14teho decembra musela zbaliť svoje dve švestky (v preklade asi 78 kusov krabíc, kufrov, tašiek, igelietiek, vedier, vešiakov rôznych tvarov a veľkostí) a nájsť byt, aby som v januári nebola bezdomovec. Ako hovorí staré príslovie, Baša mieni, vesmír mení a tak som teda tie dve švestky zbalila, poctivo ich rozdelila do dvoch izieb v dvoch bytoch mojich kamarátiek, čím som sa postarala o to, že jediný spôsob, ako sa môžu pohybovať po miestnosti, je lietať a spokojne odišla domov. Včera, v piatok, na obed som letela naspäť do Dánska. Úprimne sa priznám, ešte vo štvrtok som si trhala vlasy a prvý krát po piatich týždňoch podľahla návalom paniky, pretože som si uvedomila, že o 24 hodín sa ocitnem v cudzom štáte s dvoma kuframi s nadváhou a nebudem mať kde hlavu skloniť. Keďže moja karma je čistá ako ľalia a väčšinu dňa som sa snažila zasvätiť intenzívnemu pozitívnemu mysleniu, vesmír ma nenechal v kaši a tak som včera po prílete dorazila na internát, kde som ja a moja spolubývajúca dostala izbičku (predpokladám, že sme tu na čierno, tak to nikomu nehovorte). Izbička má, odhadom, asi 1,9 x 2,5 metra a len jednu posteľ, ale stále je to lepšie ako ulica. Posilnené vedomím, že máme kde prespať, sme sa vybrali do obchodu nakúpiť pár jednoduchých potravín. Ja som stavila na dve kilá pomarančov, litrový jogurt, knäckebrot, syr. Na čom by nebolo nič zvláštne. Keby som neprišla na izbu a hladná, nerozbalila syr a nechystala sa na prípravu najmňamóznejšieho knäckebrotu. Ale len do chvíle, kým som syr nerozbalila. A zistila, že som musela kúpiť ten najsmradlavejší syr v celom Dánsku (skutočne, čakali by ste od neškodného plátkového vákuoovo baleného syra vôňu stuchnutých ponožiek?!). Samozrejme ho bolo hneď cítiť v celej miniatúrnej izbe (podľa mňa v celom Dánsku). A nebolo úniku. Na chodbe je malá chladnička, kam som syr ukryť nemohla, lebo by som tým vyhubila všetkých ubytovaných (a aj korbáčiky, ktoré som si tam schovala). Rozmýšľala som nad tým, že ho pôjdem von vyhodiť, ale to by som musela prejsť cez kuchyňu, kde bola práve v plnom prúde veľmi hlučná párty cudzích ľudí a na to som sa príliš hanbila. Urobila som teda jedinú vec čo mi napadla, ošúpala som pomaranč a šupkami balíček obložila a položila ho na najvzdialenejšie miesto od postele. Zatiaľ žijeme.
Ak budete mať čas, budem vďačná ak mi pošlete jednu pozitívnu myšlienku, aby som si byt čo najskôr našla. Nie, že by mi tu nebolo dobre, ale keďže som túto situáciu nečakala, musela som dnes vyraziť do H&M aby som mala čisté ponožky. :D
Tak mi držte palce a majte sa zatiaľ krásne ! ;)






Fotky s príspevkom, samozrejme, vôbec nesúvisia. Sú z jednej bratislavskej kaviarničky, kde som ešte nebola a chcela ísť. Bola som, videla som a môžem ísť ďalej. Najlepšie miesta v Bratislave aj tak pozná Katka a vždy keď som doma, vytiahne ma niekam, kde to nepoznám a som miestom nadšená. Každému odporúčam vyraziť si s ňou! :D

Foto: Lucka (tu + tu)

31 komentárov:

  1. som v kŕči, v kŕči nezastaviteľného smiechu.... viem, že situácia nie je vtipná. Ten syr si mala dať do chladničky, možno by vám zostala väčšia izba :D najmenšia izba v Dánsku, mini chladnička, nie je to nejaká ubytovňa pre minilidi?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D neboj Kika, na tom syre sme sa smiali aj my, mám šťastie na spolubývajúcu, už so mnou býva od augusta, tak ma pozná :D a vždy, keď odomykáme dvere do izby, najprv ňucháme :D a to sme vraj ešte vychytali tú lepšiu polovicu intráku :D

      Odstrániť
  2. fotky nadherne, a tvoj pribeh z Danska vtipny :D ps. drzim palce s tym ubytkom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fotky ďakujeme, odkážem :) som rada, že pobavilo :D ďakujeem ;)

      Odstrániť
  3. aaaale, určite bývanie rýchlo nájdeš :) hlavu hore. podobné sa mi stalo pred dvoma mesiacmi a potom som narazila na najviac sexi domácky fajn byt (samozrejme tak o tretinu cez môj rozpočet, ale vyriešilo sa). Here´s a cute owl to make you feel better :) http://9gag.com/gag/apqDVOE

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Samozrejme, nevzdávam sa, budem sa inšpirovať tvojou story a verím, že aj nám sa také podarí :) awww ďakujem, übercute!

      Odstrániť
  4. Omojboze som skoro umrela pri tych supkach z pomarancov, just why??? :DDDDD
    ALe fotky uuuzas!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za fotky :D a šupky. neviem, vravím si lepšia svieža citrusová vôňa ako hento :D :D

      Odstrániť
  5. Bože nestáva sa mi často, že sa pri príspevkoch smejem nahlas :D S tým syrom fakt pecka teda... Ale keď žijete, stále je dobre. A s hladaním bytu držím päste :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že som pobavila :D presne tak, prežili sme a stále žijeme! ďakujem :))

      Odstrániť
  6. fuuu, a to to skvele Dansko neponuka zahranicnym studentom internat???Ta to by som bola pekne nas...nahnevana. Kazdopadne drzim palec pri hladani. Syr oblozeny supkami je top :-))))) Pripomenulo mi to let z Pariza, ked som musela dat pachnuci syr do boxu nad hlavou a po pristati a otvoreni boxu to brutalne smrdelo. ale nebola som jedina, ocividne si tento typ suveniru zvolilo viac spolucesujucich:-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, ponúka, ale intrák každý volí až ako úplne poslednú možnosť, lebo ťa výjde cenovo asi ako jedna izba v byte kde máš sama veľkú izbu a kuchyňu/kúpeľňu zdieľam s 1-2 ľuďmi a nie 20 (čo je pre mňa, človeka ktorý chytá osýpky pri pohľade na drez plný špinavého riadu nočná mora :D okrem toho jeden z intrákov teraz od decembra rekonštruujú…
      Haha, vidím, že so syrom máme viacerí zábavné historky :D :D

      Odstrániť
  7. pomarancove riesenie je vskutku originalne :) pobavila si ma, ale na druhej strane ti nezavidim a teda posielam tu pozitivnu energiu: fuuuu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Yes, syrik fajnovy s pomarančom, to je asi ako keď zastriekaš WC vôňu lesa... potom to smrdí ako hovno v lese :D

    A mohla byť zábava, ak by si s tým mega syrom išla okolo party people, chcela by som vidieť výsledok :D

    Bašulka, držím palce, nech rýchlo nájdeš pekné bývaníčko a aj ten správny syrik ;) Pekný dník!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :DDD ale vieš, že máš pravdu, veľmi som si nepomohla :D :D :D
      No to si za prvé taký hanblivý človek ako ja nedovolí :D a za druhé som sa bála, že by som veľmi rýchlo prišla aj o túto strechu nad hlavou :D
      Ďakujem krásne :-**

      Odstrániť
  9. To jsou opravdu překrásné fotky.
    Držím ti palce, ať co nejdřív něco najdeš. Ale po takové zkušenosti si potom budeš ještě víc vážit toho, co máš a bude ti ještě víc fajn. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme krásne :)
      Jooj presne tak. A hlavne to už bude môj tretí byt od augusta (resp. štvrté bývanie ak počítam tento intrák) ja budem naozaj vďačná :))

      Odstrániť
  10. O smrtiacom syre.:D Bashik, dôverne poznám! Dánsko by sa v smradlavosti syrov rozhodne mohlo utkať z Francúzskom, ako tak počúvam. Keď sme si tam raz požičali malé autíčko na naše potulky, až sme sa ho na konci cesty hanbili vrátiť do požičovne. Čisté ponožkovo!:D A tým ich prťavým hotelovým izbičkám to tiež na voňavosti nepridáva, keď sa hladný výletník dorúti s (veľkým syrovým) nákupom z Marché...;-)
    Ale mám aj tú "jednu pozitívnu myšlienku" pre teba: wau-aké-krásne-fotky-a-ty! ;-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vidím, že smradlavé syry a historky o nich spájajú ľudí, každý má nejakú :D
      Ooo ďakujem krásne kevetinka :)) :-*

      Odstrániť
  11. Milé, že aj v iných zemepisných šírkach sa môžu vyskytovať slovenské internátne úzkosti. :-) Neboj, vedz, že každá komôrka, sa dá presvedčiť, že sa do nej zmestíš a basta! Ak nie som ja Katka, čo pozná najlepšie kaviarničky v Bratislave, tak mi to nepriznaj, pretože už som dojatá a teším sa, že sa ti páčilo a že sa o mne píše... ;-D Teším sa aj na ďalšie Tour de Café de Bratislava avec Toi, mon amie. :-*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak tak, všade je to rovnaké :) samozrejme, že si to ty Katka, snáď si nepochybovala! :D :-* teším sa aj ja, dúfam, že budeš mať pripravené opäť niečo nové pri mojej najbližšej návšteve :))

      Odstrániť
  12. aaach super som sa pobavila :D takze ten syrčok si ani neochutnala predpokladam :)

    http://autumnlittlebirds.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Skvelé, skvelé, skvelé! :)

    http://victorys-diary.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  14. :))) Ty si lolko:)) Chvíľu som mimo a unikajú mi crazy momenty :/
    Momentálne som ale totál vyžmýkaná,tak ma táto funny story akurát prebrala :))

    OdpovedaťOdstrániť
  15. zaujímavé riešenie s tými šupkami :D naozaj by som nečakala že nejaký dánsky plátkový syr môže niečo takéto spôsobiť :D
    fotky krásne,tie okuliare ti veľmi pristanú!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To vieš, zúfalé situácie si žiadajú zúfalé riešenia! :D No, veď ani ja! Teraz sa ich bojím kupovať :D
      Ďakujem :-*

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D