štvrtok 31. júla 2014

Brownie s malinami

Tajomstvo veľké poviem vám, aj keď sa k nemu nerada priznávam. Baša vždy veselá síce je, občas aj na ňu ale smútok dopadne. Hoci sa to nezdá a ona o tom nerozpráva, často krát na ňu v Dánsku samota padá. Zatiaľ čo iní s kamarátmi či rodinou veselia sa, ona z okna pozerá a ako prst cíti sa. Zažehnať chmúrne myšlienky treba, veď takto sa leto stráviť nedá. Nože, Baša, fuj, rozprávaš ako taký… eee… zbabelec. :D Nuž Baša neplač, nezúfaj, radšej het do kuchyne hybaj. Liek liekov roztop, maliny do nej ponor, na 30 minút do pece, nech sa smútok rýchlo odprace!


OK, to by sme mali veselý úvod a teraz k tomu dôležitému - recept. Je pravda, že niekedy na mňa padne taký malý splín, ale o tom som nechcela. Ak to máte tak ako ja, že pečenie je pre vás viac ako len aktivita medzi vidličkami a plechmi, je to pre vás hobby či relax, privedie vás na iné myšlienky, upokojí, ukľudní a robí vám radosť, tak si môžeme podať ruku. A ak najbližšie budete potrebovať zrelaxovať, prísť na iné myšlienky či len budete chcieť niečo upiecť, siahnite po tej, čo vám zaručene zdvihne náladu - čokoláde. Brownie s malinami je super truper jednoduchý, ale efekt zaručený a ak vystihnete správny čas pečenia, aby bol navrchu chrumkavý, ale vnútri mazlavý a poloroztopený, oblížete sa až za ušami. Robila som ho už niekoľkokrát, tentokrát som využila recept, ktorý som našla TU, jemnulinko som si ho prispôsobila.

Potrebujeme:

  • 200 g kvalitnej tmavej čokolády (čím viac percent, tým lepšie, ja som dala 100 g 60% a 100 g 80%)
  • 100 g mliečnej čokolády
  • 250 g masla (Baša expert nepozerá, čo kupuje a použila slané maslo, ale koláčiku to neubralo :)
  • 50 g hnedého cukru
  • 150 g múky
  • 50 g holandského kakaa
  • štipka soli
  • trochu prášku do pečiva (od oka som posypala, ale mohla to byť 1 ČL)
  • 4 vajíčka
  • 300 g malín
Postup:

Vo vodnej lázni (tj. do hrnca zovrieť vodu, na to položte nerezovú misku, prípadne ak máte sťažené podmienky ako ja tak iný hrniec) roztopte na kúsky nalámanú čokoládu a maslo. Do zmesi postupne primiešajte cukor a keď vznikne pekná hladká masa, vypnite sporák a nechajte všetko trochu vychladnúť. Medzitým si rozohrejte rúru na 160 °C a pekáčik vytrite maslom a vysypte múkou. Do vychladnutej zmesi (nemusíte čakať, kým bude úplne studená, hlavne, nech už nie je horúca) po jednom primiešajte vajíčka. Nakoniec postupne zamiešajte múku, soľ, prášok do pečiva a nakoniec kakao (priznám sa, že moja gramáž je viac odhadovaná ako presná, keďže nemám váhu len taký smiešny odmerkovací pohárik, ale v duchu som chcela dať toľkoto gramov). Prisypte polovicu množstva malín a zamiešajte (ak použijete maliny mrazené, nechajte ich predtým roztopiť, ak by ste ich tam šupli mrazené len tak, v rúre vám počas pečenia a rozmrazovania narobia šarapatu a koláčik sa v konečnom stave nebude dať krájať). Cesto vylejte na plech a dozdobte zvyšnými malinami. Šup do rúry na 20-30 min - záleží od toho, ako rúra pečie, koláčik by mal byť vnútri trocha mazlavý, preto ak na špáratku ostanú po vyskúšaní omrvinky, všetko je ako má byť), môj koláčik sa piekol 30min a bol mňamózny. Dobrú chuť!




10 komentárov:

  1. Aj ma pichlo pri srdiečku :( Ale koláčik vyzerá úžasne, tak dúfam, že pomohol <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niee Jani, srdiečko nech nebolí a nepichá, dobre sa mám :-* koláčik vždy pomôže ;)

      Odstrániť
  2. asi začnem tvoje recepty využívať! mňumi

    OdpovedaťOdstrániť
  3. suprovo super to vyzerá! konečne recept na brownies, ktorý nie je z toho amerického polotovaru

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. fuj fuj, žiadne polotovary, hlavne pri brownies netreba, keď je taký jednoduchý :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D