sobota 3. novembra 2012

DIY macrame bracelet alebo makramé náramok

Odkedy som objavila tento skvelý návod, plietla by som ich od rána do večera. Upliesť makramé náramky je ľahké, najľahšie na svete, navyše na ruke vyzerajú parádne keď ich rôzne pokombinujete. Takže ak hľadáte zábavu na dlhé zimné večery /alebo cesty autobusom/, už nehľadajte. Navyše makramé sa dajú pliesť s čím chcete - gombíkom, krúžkami, príveskami.. Ja ich pletiem s balnkami, ale opäť platí, že môžete vyskúšať čokoľvek, čo sa vám podarí upliesť. :)


Potrebujeme:

  • bavlnku /nitku, lanko.../
  • krúžok /gombík, prívesok.../
  • zapaľovač
Postup:

Aj keď verím, že podľa fotiek môže na prvý pohľad vyzerať trochu zložito, verte, že keď sa do toho dostanete, pôjde to ako po masle. Ak sa vám moje popisky zdajú príliš chaotické, riaďte sa podľa obrázkov (prípadne pozrite obrázky v originálnom návode).


Najprv bavlnku rozstrihajte : budete potrebovať dva 75 cm + dva 50 cm + jeden 25 cm dlhé kúsky.

1. Jeden 50 cm dlhý kúsok preložte na polovicu a vzniknutú slučku a prevlečte cez krúžok / gombík / prívesok. 
2. Zatiahnite šnúrku cez slučku a potiahnite. To isté zopakujte z druhej strany krúžka a pripevnite si lepiacou páskou náramok o pevný povrch. Ideme pliesť!
3. Vezmite 75 cm dlhú šnúrku, preložte na polovicu a umiestnite pod náš základ pripevnený ku krúžku.  Pravú stranu tejto šnúrky preložte cez základ tak, aby bola pod ľavou šnúrkou. 
4. Ľavú šnúrku prevlečte cez vzniknutú slučku, popod pravú aj popod zákald.
5. Potiahnite. Máme prvý uzlík! Potiahnite ho čo najvyššie ku krúžku.
6. To isté nás teraz spravíme na druhej strane. Ľavú časť šnúrky preložte cez základ tak, aby bola pod pravou časťou.
7. Pravú šnúrku prevlečte cez vzniknutú slučku na ľavej strane popod stred a ľavú šnúrku.
8. Potiahnite. Máme druhý uzlík!
9. Takto na striedačku uzlíkujte na pravej a ľavej strane, až kým náramok nebude mať želanú dĺžku.
10. Prichádza časť, pri ktorej ja podvádzam. Konce by sa mali zošiť. Skúšala som to s rôznymi ihlami, no bolo to nad moje sily.. :) Ja preto len spravím dva pevné uzlíky, odstihnem prebytočnú šnúrku, zapaľovačom zabránim rozstrapkaniu a zafixujem kvapkou lepidla.
11. Rovnako pletieme na druhej strane. Keď má náramok z každej strany želanú dĺžku, upletieme si zapínanie. Náramok vytvarujte do kruhu (o niečo väščieho, ako je vaše zápästie tak, aby sa dal pohodlne navliecť na ruku) a prekryte stredné šnúrky. Zviažte ich, aby držali na mieste.
12. Prichádza čas na náš 25cm dlhý kúsok. Umiestnite ho pod tieto šnúrky a začnite viazať uzlíky presne ako doteraz. 
13. Pleťte koľko sa vám dá, odviažte šnúrky. Zastrihnite do požadovanej dĺžky.
14. Hotový náramok!

A ja v zápale pletenia :


No nie sú milé?


18 komentárov:

  1. no krásne,už len také kolieska zohnať a skúsim určite :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lizzy , poviem ti tajomstvo, kolieska som kupovala v Hornbachu hihi :) takže ich určite nájdeš aj v hocijakom železiarstve ;)

      Odstrániť
  2. Připomíná mi to náramky a gumičky z dětství, je to opravdu super.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. to je supeer! hneď to idem vyskúšať, dík za návod! :))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Veľmi pekné a originálne idem vyskúšať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. tak to vypadá parádně.. já pletla z bavlnek zrovna nedávno ale jen obyčejné náramky přátelství toto taky zkusim!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. som rada, že sa páči, naozaj super easy, keď vyskúšate držím palce aby sa vydarili ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. fasa to je :) doteraz som plietla len tie obyčajné náramky priateľstva, ale keď si nájdem zas čas tak určite vyskúšam , ináč by som sa chcela opýtať kde si zohnala ten kovový krúžok ? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. No to teda jsou!:-)Vypadají krásně, tak jemňounce a výrazně zároveň:-)
    Hezké barvy!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. ako sa robi ten koniec????????

    OdpovedaťOdstrániť
  10. ahoj,skusala som ich pliest ale mne sa nejako tocia-su pekne ale vyzeraju ako spiralky a nie ako macrame naramky...nevies mi povedat kde robim chybu???dakujem :D

    OdpovedaťOdstrániť
  11. ahoj,skusala som ich pliest ale mne sa nejako tocia-su pekne ale vyzeraju ako spiralky a nie ako macrame naramky...nevies mi povedat kde robim chybu???dakujem :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Noo, jediné, čo mi napadlo je, že sa ti otáčajú pri tom ako pletieš? Možno lepšie prilepiť, aby sa ti bavlnky neotáčali, skúšaka si ? Musia byť tie bavlnky vždy pekné, rovné a uzlíky rovnaké, inak mi nenapadá, čo by to mohlo byť :) ale želám veľa šťastia pri ďalšom pletení ;)

      Odstrániť
    2. tocia sa ti preto, ze robis vzdy jednym smerom. ak chces mat rovne treba menit najskor pravu dopredu, dalsi uzol lavu a tak vzdy.

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D