utorok 8. januára 2013

yummyfoodtosaygoodbyeto2012

Toto je príspevok o tom, ako som na posledný deň roku 2012 prejavila v kuchyni všetku kreativitu, ktorá sa vo mne cez Vianoce nazbierala a pripravila (s pomocou môjho drahého) toto skromné posedenie - množstvo jedla ako pre 15 ľudí, ešte že s mojim drahým máme obaja taký apetít. (a teraz, sledujte kráľovské premostenie hodné profesionálneho žurnalistu) Rovnaký názov mal aj časopis, ktorý som si zobrala na pomoc pri príprave posledného tohtoročného menu (úžasné, že. varovala som vás).


Väčšina ľudí, ktorej som menovala, čo sme pripravili, si myslela, že som určite zošalela. Nedivím sa. Ale viete ako dobre som sa najedla? :D

Keby ste sa chceli inšpirovať (na oslavu Silvestra 2013, na narodeniny v rodine, na Deň matiek, na oslavu prvej vykvitnutej konvalinky, len tak, lebo sa vám chce), predstavím vám bližšie, čo to ten náš stôl obsahoval.

(Skromne si dovolím upriamiť pozornosť aj na girlandu, ktorá na fotkách vytŕča - tú som tiež stvorila ja zo zvyškov baliaceho papiera. Musela som sa pochváliť. :)




Zaujali ma skleničkové recepty v Apetite (Leden 2013, ešte v predaji keby niekto chcel :) takže na programe bolo Malinové tiramisu a Mozzarella, pesto a sušené paradajky.


Malinové tiramisu

Potrebujeme:

  • 125g malín (ja som dala 300g mrazených)
  • 80g hnedého cukru
  • cca 18 dlhých piškótok
  • 50ml amaretta (ja som dala čo bolo doma, čize Captain Morgan a nie 50ml ale trochu viac sa mi ulialo :D
  • 3 čerstvé (! na to pozor!!) vajíčka
  • 250g mascarpone
  • 2 lyžice nesolených pistácií (mali by byť na vrchu na ozdobu, ja som vynechala)
  • ľubovoľné čokoládové sušienky na dozdobenie
Postup:
Maliny roztlačte s 30g cukru (ak použijete viac malín ako ja = viac cukru). Piškóty nakrájajte na kúsky a rozdeľte do skleničiek (áno, pohárikov, ale skleničky je také milé slovo). Pokvapkajte amarettom (= zalejte rumom), nechajte chvíľu sadnúť a potom jemne utlačte. Na to rozdeľte vrstvu malín. Žĺtky vymiešajte s 25g cukru do peny a potom zmiešajte s mascarpone. Z bielkov ušľahajte pevný sneh a vmiešajte zvyšných 25g cukru. Jemne vmiešajte do zmesi s mascarpone. Krém rozdeľte do skleničiek, nechajte min. 2 hodiny odpočívať v chladničke a pred podávaním posypte pistáciami (ak máte) a rozdrobenými sušienkami.


Mozzarella, pesto a sušené paradajky

Potrebujeme:
  • 60g tapenády z čiernych olív (ak nemáte, rozmixujte čierne olivy s cesnakom - tak sme to urobili my)
  • 2 lyžice bazalkového pesta (opäť, ak nemáte, vyrobte si, myslím, že základom je bazalka a píniové alebo kešu oriešky, ale určite nájdete na internete skvelé postupy - toto pesto sme mali :)
  • 4 menšie (alebo 2 väčšie) paradajky
  • 60g sušených paradajok, odkvapkaných
  • 2 mozzarelly
  • k podávaniu Apetit odporúča talianske tyčinky grissini a lístky bazalky na ozdobu
Postup:
Paradajky nakrájajte na štvrťky, odstráňte semienka a vnútro, nakrájajte na kocky a rozmixujte so sušenými paradajkami. Mozzarelu nakrájajte na plátky - ak máte menšie poháriky, tak s ich pomocou povykrajujte z mozzarelly kolieska veľkosti, akej potrebujete. Do pohárikov vrstvite striedavo mozzarellu s olivavmi, pestom a paradajkovou zmesou (čiže ideálne paradajky - mozzarella - olivy - mozzarella - pesto). Môžete vyskúšať rôzne varianty ako my a komu sa podarí vytvoriť fotogenický kúsok, prosím o dôkaz. Naše veľmi fotogenické neboli (ale o to chutnejšie), jeden malý kúsok môžete vidieť len na predchádzajúcej a nasledujúcej foto vpravo dole (prípadne si tieto skleničky vyhľadajte na fotkách, kde vidno všetky mňamky a posúďte sami :D


Samozrejme, žiaden Silvester nie je kompletný, pokiaľ sa nepodávajú chlebíčky. Namiesto klasiky sme sa opäť inšpirovali Apetitom a vyskúšali dve pomazánky - jogurtovobylinkovú a avokádovú.

Jogurtovobylinková pomazánka:

Jednoducho spolu rozmixujte 125g gréckeho jogurtu, 2 lyžičky olivového oleja, 1 lyžicu pažitky a strúčik cesnaku, okoreňte a posoľte.

Náš najväčší favorit ale boli Chlebíčky s avokádovou pomazánkou, kozím syrom a paradajkami.

Potrebujeme:
  • 2 avokáda
  • 2 lyžice olivového oleja
  • 2 lyžice citrónovej šťavy
  • 1 strúčik cesnaku
  • cherry paradajky
  • 1 valček kozieho syra
  • na ozdobenie môžete použiť napr. rukolu
Postup:
Roztlačte avokáda, pridajte olej, citrónovú šťavu, rozdrtený cesnak, soľ a korenie. Natrite na celozrný chlebík (hrubú vrstvu! nešetrite), na to poukladajte kozí syr a rajčinky rozkrojené na polovicu. Kto chce, môže ešte dozdobiť rukolou.


Nakoniec vám ešte predstavím Domáce tortilly a Dip z fazule, fety a byliniek (ten dip je môj osobný favorit).

Domáce tortilly

Potrebujeme:
  • 8 tortillových placiek (my sme mali pšeničné)
  • 2 lyžice oleja
  • 1 lyžica kajanského korenia + soľ
Postup:
Rúru predhrejte na 180°C. Olej, korenie a soľ spolu zmiešajte a touto zmesou potierajte placky, skladajte ich pritom na seba (nech sú pekne ochutené z každej strany). Naskladané tortilly rozkrojte na 8 trojuholníkov, rozdeľte na plech vyložený papierom na pečenie a pečte 6-7 minút, kým nie sú pekne zlaté a chrumkavé.
POZOR! Z tohto množstva budete mať NAOZAJ veľa trojuholníčkov :)

Dip z fazule, fety a byliniek

Potrebujeme:
  • 400g plechovku bielych fazulí
  • 200g feta
  • 1 lyžica citrónovej šťavy
  • 1 drtený strúčik cesnaku
  • 3 lyžice nasekaného kôpru/alebo mäty/alebo pažítky (alebo lyžicu z každého ->u nás vyhrala pažítka) + korenie (soľ nie je nutná, feta je pomerne slaná)
Postup:
Fazule zlejte a opláchnite, rozmixujte spolu s fetou, citrónovou šťavou, cesnakom a zvolenými bylinkami a podľa chuti okoreňte a poriadne premiešajte. Pokúste sa nezjesť všetko samé len tak.



Ako ste si všimli, na fotkách sa vyskytujú aj ozdobené cookies a jablkový koláčik. Tie vám predstavím nabudúce, pretože to neboli také rýchlovky ako recepty, ktoré nájdete v tomto poste a vyžadujú si trochu viac času. A keďže som sa s nimi namakala, dostanú samostatný príspevok. Tak. :D

13 komentárov:

  1. toľko mňamiek!:D zapisujem si recepty:D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Chtěla by sis mě vzít za ženu a vařit a péct mi každý den? Malá nápověda na tuto soutěžní otázku je, že jediná možná odpověď má tři písmenka, začíná na "A" a končí na "O".
    Hladová Vivi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ooo Vivi, bude mi cťou, potešením a radosťou !
      Moje recepty v praxi si kúpiš najgýčovejším svadobným prsteňom, veľkým apetítom a chuťou! :)))

      Odstrániť
  3. Nemôžem sa dočkať, kedy nám ukážeš tie ostatné recepty, už sa mi zbiehajú slinky. Nový Apetit máme, ale ešte som ho veľmi neštudovala. Girlanda sa ti podarila. Tuším sa idem najesť :D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ! Z girlandy sa teším :D preštuduj!! ja tam mám ešte pár favoritov, ktorí čakajú, kým ich vyskúšam :))

      Odstrániť
  4. Ty si už aká žena! Ešte že môj drahý tvoj blog nečíta :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :DDD ďakujem ! keby si ma videla pred dvoma rokmi, keď som pomaly nevedela ako uhorka nakrája... :D

      Odstrániť
  5. girlanda je úžasný detail,všetko to vyzerá úžasne,juj,to by bolo,sláviť silvestra u vás :D teším sa na ďalší post,tak a teraz som ešte hladnejšia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem ! na silvestra u nás treba prísť hlavne hladný, takže si vítaná ! :D

      Odstrániť
  6. óóó, keď si mala toľko superského jedla a málo konzumentov, kľudne si mala dať vedieť, ja by som sa obetovala :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nuž..pokiaľ je jedla veľa a konzumentmi som ja a drahý, neznamená to, že niečo ostane, vieš .. :D

      Odstrániť
  7. wow to bolo ake hodovanie! Uzasne! mna sa strasne pacia tie kvety na stole :)
    inak aj by ta zaujimalo aka je naj naj spirala tak recenziu najdes tu:
    http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/01/zazrak-s-fleur-de-sante.htm

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ďakujem, všetky ste strašne zlaté :))

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D