sobota 12. januára 2013

yummyfoodtosaygoodbyeto2012partII

V predchádzajúcom príspevku som vás zoznámila s jednoduchšou časťou nášho silvestrovského menu. Dnes sa pozrieme na zúbok receptom, ktoré mi dali pekne zabrať. Pečenie ma naozaj baví a keďže v poslednej dobe pečiem naozaj často, mám chuť skúšať recepty, ktoré pozostávajú z dlhého zoznamu ingrediencií alebo aspoň na pohľad vyzerajú, že si vyžiadali trochu práce.

Ako napríklad báječne báječný jablkový koláč. A sladučké cookies s pestrofarebnou polevou (viete, Bashaland. My sa farieb nebojíme. Čím viac farieb, tým lepšie.)


Tak pekne po poriadku - predstavujem vám Mandľový koláč s jablkami a javorovým sirupom (podľa receptu v časopise Apetit).

Kým začneme:

  • keď v Apetite k receptu napíšu "snadné" - nie je to tak! Opäť som si to raz overila ! "Velmi snadné" sú fajn. "Snadné" nie sú snadné!
  • príprava tohto koláča vraj trvá 30 minút. Buď som ja pomalá alebo si vyhraďte ešte polhodinku k tomu.
  • pripravte si najväčšiu formu, akú doma nájdete. Inak sa vám stane, že formu spokojne vymažete maslom, vystlete papierom na pečenie a keď do nej vlejete cesto, zistíte, že vám druhá polovica zostala v mise. A pripravte sa na to, že táto torta je NAOZAJ ťažká. Odporúčam dvíhať, prenášať a vkladať do rúry len po výdatných raňajkách.
  • v koláčiku nie je múka, pripravte sa preto na to, že nebude vôbec držať tvar po rozkrojení (no a čo, aj tak je taký dobrý, že sa ani nenazdáte a zjete ho :)
  • môj vyzerá presne ako na obrázku v časopise. Taká som na seba hrdá, že som to musela niekde spomenúť :)

Potrebujeme:

Na korpus
  • asi 3 pevné jablká
  • 30g masla (+ na vymazanie formy)
  • 280g trstinového cukru
  • 2 klinčeky
  • 75g opláchnutých hrozienok
  • 260g mletých lúpaných mandlí
  • 220g celých lúpaných mandlí
  • 2 a pol lyžičky mletého zázvoru
  • 2 lyžičky kypriaceho prášku do pečiva
  • 4 vajíčka
  • 145ml javorového sirupu
Na vrchnú vrstvu
  • 2 sladké jablká (olúpané, zbavené jadierok) + citrónová šťava na pokvapkanie
  • 50g nelúpaných mandlí nasekaných na hrubo (moje boli lúpané)
  • 50g rozpusteného masla
  • 50g trstinového cukru
Postup:

Jablká na korpus ošúpte, zbavte jadierok a nakrájajte na osminky. Na miernom plameni rozpustite maslo (na veľkej panvici. inak dopadnete ako ja, jablká budú utekať z miesta činu), pridajte jablká (ideálne, aby sa vám zmestili na jednu vrstvu), vsypte 50g trstinového cukru, klinčeky a premiešajte. Za občasného miešania ohrievajte asi 5-7 minút pokiaľ jablká nezačnú chytať zlatistú farbu. Vylovte klinčeky (inak ich váš drahý nájde v koláči a nechtiac rozkúše), pridajte hrozienka a zahrievajte ešte cca minútu aby zmäkli. Vypnite a nechajte vychladnúť.

Rúru predhrejte na 160°C. Tortovú formu (vysokú !! priemer cca 26 cm) vymažte maslom a vyložte papierom na pečenie. V mixéri nahrubo rozmixujte mandle a zmiešajte ich s mletými mandlami, zázvorom a kypriacim práškom. Zvlášť šľahačom vyšľahajte vajíčka, 230g cukru a javorový sirup do peny. Pridajte mandlovú zmes (z mixéru) a jablčnú hmotu (z panvice) a zľahka spolu premiešajte. Preneste do pripravenej formy.

Na vrchnú vrstvu nakrájajte jablká na tenké plátky, pokvapkajte ich citrónovou šťavou a pekne naaranžujte na cesto do kruhov. Posypte mandlami, pokvapkajte maslom a pocukrujte. Pečte 60-75 minút.
Po vychladnutí môžete podávať s vanilkovou zmrzlinou.


A poslednou mňamkou boli Cukrové sušienky. Samozrejme, tematicky dozdobené.


Bolo to moje prvé zdobenie. Na koniec, keď sa mi konečne začalo dariť a pochopila som, ako na zdobenie, som použila modrú polevu. To je dôvod, prečo sú všetky čísla a menšie ozdoby tejto farby.
Okrem pohárikov a šampusových fliaš, ktoré som si nakreslila na kartón a vystrihla, som použila klasické vykrajovačky. Inšpirovala som sa všade na internete - neverili by ste, koľko dizajnov new year's eve cookies google ukrýva...

Keďže som pri celom pečení postupovala podľa Cataliny a jej príspevku, rozhodla som sa, že vám recept neprepíšem, ale pekne vás pošlem na jej blog :) Dala si s príspevkom, fotkami aj vypísaným postupom záležať a je naozaj krásny a keďže ja som nič nepridala, iba podľa neho postupovala, príde mi nefér ho sem celý skopírovať. Len sa pozrite,  nájdete tam aj rôzne tipy ako na cookies - TU :)


Keby ste sa rozhodli ktorýkoľvek recept vyskúšať, pochváľte sa, budem sa tešiť :)

Želám vám krásny víkend a sebe želám, aby môj budúci týždeň nebol taký šialene šialený ako tento a ja  som sa stihla aj na chvíľu zastaviť (aj na blogu ! hlavne!)


8 komentárov:

  1. Mňam, mňam! Koláč by som určite rada ochutnala, ale tie cookies... Tie by som neochutnala, ale priam zožrala. Obdivujem, že si si s tým dala toľkú prácu, na to by som nemala nervy, aj keď rada zdobím. Cookies sú strašne pekné, inak aj toto je celkom dobrá stránka s receptami: http://devceuplotny.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D:D že priam zožrala, super si :D no..už keď som sa do toho pustila som si aj trochu nadávala (lebo mi to najprv vôbec nešlo) ale povedala som si, že keď už som začala, aj to dokončím :)
      super, ďakujem za tip, hneď sa na ňu pozriem :)

      Odstrániť
  2. Ten koláč by som si dala práve v tomto okamihu,mňam :) A cookies krásne, škoda zjesť, zavrieť do vzduchotesnej nádoby a budúci Silvester znova vytiahnuť na dekoráciu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Noo, vieš aký bol dobrý, mňam. Aspoň stál za tú námahu čo mi spôsobil v kuchyni :D
      aj som si hovorila, či nejaký neodložiť..ale keďže mi tak chutili, povedala som si kašlať na to :D

      Odstrániť
  3. mňamky :P

    http://ilovesimplyfashion.blogspot.sk/2012_11_01_archive.html

    OdpovedaťOdstrániť
  4. tie cookies teda vyzerá riadne chutne! a to že sa v bashalande nebojíte farieb nám písať ani nemusíš predsa :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahojda. Moc se mi líbí tvůj blog! Ráda bych Tě pozvala na můj web, který je zaměřen především na poruchy příjmu potravy, ale pozor- ne thinspo, ba právě naopak.Najde tam recepty, které nikde jinde nenajdeš..převážně clean eating, tipy, články postřehy...a v brzké době se rozjede projekt na pomoc lidem s PPP, jen čekáme s kamarádkou, kdy ho schválí krasna.cz. Na blog určitě mrkni, každopádně si tam najdeš to "svoje". A pokud by se ti u mě opravdu moc líbilo, můžeš se přidat mezi mé Followers aneb pravidelné čtenáře (v levém sloupci mého blogu). Přeju krásný zbytek dne. Andie xoxoxox

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Bashinko, říká se, že se "jí i očima" a u tebe to platí dvojnásob (teda stonásob). Tvoje dobroty hýří barvama (vsadím se, že i spoustou chutí a vůní) a já myslím jen na jediné...pořádně se nadlábnout. ;-)
    Vivi

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D