streda 7. januára 2015

Hrachová polievka s lososom

Tak sa vítam do nového roka 2015 a vás vítam tiež a nech nám je dobre a krásne a veľa sa smejeme a málo plačeme a nech sa nám darí a všetko je tak, ako má byť. Nevedela som, či začať nový blogorok predsavzatiami, Istanbulským súhrnom, nejakým krásnym nákupno-inšpiračným zoznamom prípadne akýmkoľvek iným nápadom, ktorý mi cvrkne do nosa, tak nakoniec začínam tým, čo mám na svete tak veľmi veľmi rada - jedlom. To ako aby ten rok naozaj dobre začal. Tak.
Silvester aj Vianoce sme v zdraví prežili - tie moje tohtoročné boli úplne iné ako všetky doteraz, na Štedrý večer som mala mňamku v reštaurácii, 25ho som robila prvý krát v živote majonézový zemiakový šalát úplne sama (a hneď z dvoch kíl zemiačkov, veď čo sa budem) tak ako mamina - pri krížovom výsluchu podrobného opisu receptu som sa jej pýtala snáď aj na to, aký rozmer majú mať kocôčky mrkvy. Prvé darčeky boli pod stromček od priateľa, ktorý prišiel vianocovať so mnou do Istanbulu, ďalšie o pár dní keď jedna moja spolubývajúca prišla opäť k životu (čo by to boli pokojné Vianoce, u nás bola aj sanitka, nemocnica, ale všetci sme v zdraví prežili a všetko zlé za sebou nechali v roku starom) a my sme ai mohli dať malé symbolické darčeky, na ktorých sme sa dohodli so spolubývajúcimi - limit bol v prepočte asi 4 eurá tak to už chcelo nejakú kreativitu! :D Jedným z darčekov, ktorý som dostala ja, bola kuchynská chňapka s nápisom "Queen of the kitchen" (Kráľovná kuchyne) a ja som sa nenechala zahanbiť a statočne sa rozhodla reprezentovať tento novo-pridelený titul! A tak jedným z prvých povianočných kuchynských experimentov vykúzlených na tureckej plynovej dvojplatničke bola táto hrachovo-karfiolová polievka s lososom. Nenechajte sa odradiť mojou očarujúcou foto ani súhrnom ingrediencií - polievka je naozaj výborná, sýta a rozhodne ju odporúčam! Tak poďme na to:


Recept som našla TU.
Potrebujeme:

  • 1 pór
  • 1 menší alebo 1/2 väčšieho karfiolu
  • 1 liter vývaru (rybací podľa receptu, v mojej kuchyni poslúžil aj hovädzí :D
  • 300 ml smotana na šľahanie
  • 200 g mrazený hrášok
  • +- 400 g lososa (filety alebo si naservírujte podkovičku)
  • soľ
  • korenie
  • maslo
Postup:

Pór nasekajte, v hrnci zohrejte maslo a pór na ňom chvíľu opekajte (5 minút). Medzitým si pripravte rybičku - umyte, zbavte kože a nakrájajte na kúsky. K póru pridajte ružičky karfiolu, zalejte vývarom a varte. Po približne 10-15 minútach vmiešajte smotanu, polievku priveďte do varu, pridajte hrášok a lososa a varte (odporúčam cca 10 minút). Polievku dochuťte soľou, korením, kto chce ozdobí kôprom a tadá! Dobrú chuť :)

9 komentárov:

  1. Hrachová polévka a losos..moje dvě oblíbené pochutiny a spojit dohromady? To musíme vyzkoušet =). Děkuju za tip.
    A vše nejbáječnější do roku 2015 ;)

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Naozaj výborná, sýta, hneď zmizla, určite vyskúšaj :)
      Ďakujem, rovnako želám krásny 2015 !

      Odstrániť
  2. Opravdu velmi zajímavá kombinace. Dekuji za tip :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som bola zvedavá podľa kombinácie na výsledok, ale stojí za to ;)

      Odstrániť
  3. Vyzera to fakt genialne ;)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  4. juhuu.. vďaka bashalandu vieme, čo cez víkend jeme! :D krásny nový chutný rok, queen :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D Tak sa mi to páči, keď Bashaland môže, pomôže :D tak nech chutí ! A ďakujem, taky tak :-*

      Odstrániť
  5. mňaam :-)
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D